Wywiad z Agnieszką Kusaj, właścicielką sklepu ODIDO w Sokolnikach. Czytaj więcej »
Wywiad z Agnieszką Kusaj, właścicielką sklepu ODIDO w Sokolnikach. Czytaj więcej »
Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw. „dyrektywa plastikowa”. W sklepach nie będzie można już kupować wielu jednorazowych wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak plastikowych sztućców czy słomek. Jednocześnie, planowane zmiany obejmują wprowadzenie opłat za korzystanie z produktów... Czytaj więcej »
Przełom listopada i grudnia, choć bywa, że i wcześniej, wywołuje u przedsiębiorców zasadnicze pytanie – z jakimi zmianami podatkowymi trzeba będzie się zmierzyć od 1 stycznia kolejnego roku. Choć pytanie jest uniwersalne dla wszystkich podatników, to warto jednak uwzględnić w nim specyfikę branży, w której działa dany podmiot. Jakie zatem zmiany podatkowe czekają branżę... Czytaj więcej »
FoodWell, do którego należą marki Bakalland, Delecta i Purella, potwierdza jakość swoich produktów kolejnymi certyfikatami. Po miesiącach pracy i spełnieniu rygorystycznych kryteriów fabryka Delecta otrzymała najbardziej wymagającą certyfikację jakościową na świecie – BRC GS z najwyższą możliwą oceną AA. Główny zakład produkcyjny w Janowie Podlaskim pracuje w systemie... Czytaj więcej »
W tym roku sieć postawiła na formułę łączącą w sobie stacjonarne targi wystawiennicze, konferencje i integrację. Wydarzenie było częścią trwających do końca października VI Targów LIVIO. Czytaj więcej »
Castorama od lat rozszerza działalność na polskim rynku, by móc być bliżej swoich klientów i zapewniać im kompleksowe wsparcie od projektu do realizacji. Sieć właśnie otworzyła swój 100. sklep – Castorama Piaseczno w gminie Lesznowola. Nowy obiekt mieści się w parku handlowym w podwarszawskim Mysiadle, a jego koncept wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju spółki. Czytaj więcej »
25 lat temu otworzył drzwi pierwszy sklep Inmedio w Polsce, rewolucjonizując zakupy prasowe, które dotąd robiło się w kioskach. Dla spółki Lagardère Travel Retail, operatora brandów takich jak Aelia Duty Free, So Coffee, Relay i 1Minute Smacznego! to symboliczna data, która markuje początek jej kreatywnych eksperymentów na polskim rynku. – Nie boimy się być pierwsi –... Czytaj więcej »
Mimo obserwowanego w Polsce spowolnienia gospodarczego, w tym roku podczas Black Friday planujemy wydać o 5 proc. więcej niż w 2022 roku – wynika z badań Strategy& Polska. 76 proc. Polaków przyznaje, że kupuje prezenty również dla siebie. Jak z kolei wynika z badań DS Smith, prawie co czwarty z zapytanych respondentów deklaruje, że w tym okresie chętniej wydaje pieniądze na zakup... Czytaj więcej »
Blisko 6 milionów Polaków korzystających z aplikacji Glovo, ponad 15000 aktywnych sklepów, wzrost liczby zamówień znacznie przekraczający tempo wzrostu całej kategorii w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy to niezaprzeczalne sukcesy platformy, która w listopadzie obchodzi czwartą rocznicę swojej obecności na polskim rynku. Te liczby mówią same za siebie i potwierdzają solidną... Czytaj więcej »
Aż 45 tys. przesyłek skanowanych w godzinę przez najnowocześniejszy sorter, 44 linie rozładunkowe obsługujące ponad 100 polskich i zagranicznych destynacji, 1200 transportów dziennie i 3000 metrów taśmy sortującej – to tylko kilka cech wyróżniających Międzynarodowe Centrum Logistyczne DHL. Obiekt zlokalizowany pod Poznaniem osiągnął już pełną zdolność operacyjną.... Czytaj więcej »
Zdrowe produkty żywnościowe nie powinny szkodzić środowisku – tak twierdzi prawie 3 na 4 respondentów 15. edycji raportu Tetra Pak Index, który skupia się na identyfikowaniu trendów konsumenckich i technologicznych w obszarze żywienia i zdrowia. Dla ponad połowy badanych wybory żywieniowe coraz wyraźniej łączą się z dobrostanem planety i konsumenci ci skłonni są zmieniać... Czytaj więcej »
Innowacyjne podejście do handlu i usług jest siłą napędową dla rozwoju całego sektora spożywczego. To właśnie nowatorskie podejście pozwala z jednej strony wyróżnić się na rynku i wprowadzić nową wizję, a z drugiej – zaspokoić zmieniające się potrzeby konsumentów. Czytaj więcej »
Od 7 do 11 października br. w halach wystawowych targów Kölnmesse w Kolonii, swoje produkty zaprezentowało blisko 7 900 wystawców ze 118 krajów świata. Polskie produkty promowało blisko 250 firm. Tradycyjnie już o oprawę prasową oraz informacyjną na targach zadbała nasza redakcja. Magazyn Food from Poland dostępny był na stoisku prasowym w hali 1. Czytaj więcej »
Lewiatan Holding S.A., największa w Polsce sieć franczyzowa sklepów spożywczych, skoncentrowała swoje działania w ostatnich latach na transformacji cyfrowej i rozwoju narzędzi do komunikacji z konsumentem. Dzięki wdrożeniu autorskiego systemu CSA 2.0 (Centralny System Analityczny 2.0), wzbogaconego o zaawansowaną analitykę i system raportowania w oparciu o Power BI, franczyzobiorcy... Czytaj więcej »
Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest wrocławska restauracja Bella Storia. O inspiracjach kulinarnych, nietypowej historii lokalu, a także planach poszerzenia działalności, rozmawiamy z... Czytaj więcej »
Coraz więcej obiektów handlowych budowanych jest w miastach i miasteczkach do 100 tysięcy mieszkańców. Tylko w ubiegłym roku oddano do użytku 192 tysiące metrów kwadratowych powierzchni handlowych właśnie w małych miejscowościach. Stanowi to aż 60 proc. wszystkich inwestycji w Polsce w tym obszarze[1]. Z najnowszych danych wynika także, iż marki chętnie lokują swoje biznesy w... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczyna kolejną inwestycję w pobliżu Warszawy. Firma ruszyła z budową Panattoni Park Grodzisk V w Natolinie, a realizacja zostanie sfinansowana kredytem w wysokości 17 mln euro. Czytaj więcej »
Ostatnie lata przyniosły dużą dynamikę na rynku nieruchomości handlowych. Pandemia oraz wojna w Ukrainie wpłynęły na zmiany preferencji zakupowych oraz strategii inwestycyjnych. Jest to branża o doskonałych perspektywach, chociaż wyzwań nie brakuje. Czytaj więcej »
Klienci mają coraz więcej do powiedzenia w kwestiach związanych z rozwojem rynku retail, w tym zwłaszcza w takich obszarach jak m.in. oferta, customer experience czy zrównoważony rozwój. Centra handlowe chcąc się rozwijać, muszą z kolei uważniej słuchać kupujących. O wpływie klienta na rynek retail opowiada Anna Borecka, wicedyrektor Galerii Jurajskiej, obiektu z portfolio GTC... Czytaj więcej »
Jak wynika z policyjnych statystyk, od stycznia do września br. zarejestrowano o prawie 39% więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei analizując dane dotyczące poszczególnych komend wojewódzkich, widać wzrosty o ponad 50%, a nawet 60% rdr. W tym samym okresie liczba wykroczeń kradzieży w placówkach handlowych poszła w górę o blisko 19%. Ten... Czytaj więcej »
Restauracje sieci Sfinks Polska, SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, w październiku 2023 r. wypracowały przychody gastronomiczne w wysokości 15,86 mln zł. To przełożyło się na wzrost obrotów o 7,2% r/r całej sieci mimo mniejszej liczby lokali niż przed rokiem (81 vs. 75). O 10,3% r/r wzrosły również przychody sieci porównywalnej. W... Czytaj więcej »
Świąteczne wydatki osiągną w tym roku wartość sprzed pandemii. Z powodu wysokich cen klienci planują kupić mniej prezentów, ale spodziewają się wydać na nie więcej pieniędzy. Jak wynika z raportu 2023 Deloitte holiday retail survey, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, również skłonność do kupowania w sklepach stacjonarnych powraca do poziomu sprzed 2020 r. – 37... Czytaj więcej »
75 proc. polskich przedsiębiorców z branży e-commerce sprzedaje swoje towary nie tylko w Polsce, ale także za granicą, a znaczna większość z nich (72 proc.) oczekuje zwiększenia przychodów w 2024 r. w porównaniu z rokiem 2023 - wynika z raportu fintechu Cinkciarz.pl. Czytaj więcej »
Wydawać by się mogło, że spadająca inflacja ulży trochę konsumentom, co przełoży się na zmniejszenie sklepowych kradzieży. Nic takiego jednak nie ma miejsca. Skumulowana inflacja w ostatnich latach sprawiła, że za niektóre produkty płacimy nawet 100% więcej niż jeszcze 2-3 lata temu, co bezpośrednio wpływa na ciągle rosnący poziom kradzieży w sklepach. Niektóre sklepy... Czytaj więcej »
Biedronka, Stokrotka, Kaufland, Żabka, Rossmann i Action to tegoroczni zwycięzcy w kategorii „Promocja Roku” w największym w Polsce programie branżowym „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. O wynikach zadecydowały głosy ponad 130 tys. shopperów, którzy łącznie wyrazili blisko 4 mln opinii na temat codziennego funkcjonowania sieci handlowych. W tej kategorii konsumenci... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, dostarczy ok. 44 000 m kw. m kw. dla firmy Raben – jednego z największych operatorów logistycznych w Polsce. City Logistics Poznań III, największa inwestycja w tym segmencie, powstanie w granicach miasta przy ul. Obodrzyckiej. To kolejna w tym roku współpraca obu firm w województwie wielkopolskim. Czytaj więcej »
Kolejne statystyki podawane przez Komendę Główną Policji nie pozostawiają złudzeń – liczba kradzieży nie wyhamowała, a wręcz wzrasta. Najnowsze, sierpniowe dane pokazują przerażające fakty. Zestawiając ze sobą pierwsze półrocze tego i zeszłego roku, liczba przestępstw wzrosła o 39,1% - z 17 213 do 23 936[1] ! Ekspertów bardzo martwi także wzrost tak zwanych „drobnych... Czytaj więcej »
Sezon na karpia, pomimo że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze dwa miesiące, już się rozpoczął ze względu na trwające odłowy ryby. Wraz z nimi pojawiły się pytania, dotyczące dostępności i cen karpia. Jak mówi Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów - Polski Karp, wszystko wskazuje na to, że w tym roku sytuacja jest stabilna i zapotrzebowanie konsumentów na rybę... Czytaj więcej »
Franczyza Fit Cake, jako powszechnie uznawany lider w produkcji niskokalorycznych deserów, kontynuuje swoją ekspansję na rynku gastronomicznym w imponującym tempie. Dynamiczny rozwój to nieodłączna część strategii tej franczyzowej marki, która zdobywa coraz większe uznanie wśród klientów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy pod szyldem Fit Cake otworzyło się szereg nowych... Czytaj więcej »
Do 2040 roku mięso laboratoryjne może stanowić już 35 proc. światowego spożycia mięsa, a roślinne zamienniki – 25 proc. To oznacza, że tradycyjne mięso będzie stopniowo tracić na znaczeniu, co ma niebagatelne znaczenie dla emisji CO2 z sektora produkcji. Także w Polsce konsumenci chętnie sięgają po roślinne zamienniki. W tej grupie są nie tylko wegetarianie i weganie, ale... Czytaj więcej »
Marka BLITZbee nie tylko tworzy naturalne i funkcjonalne...
Wywiad z Adamem Dutkowskim – Product Management Managerem w...
Wywiad z Urszulą Bonecką oraz Moniką Ziembowską ...
Trzy pytania do Piotra Pilarskiego, Managera ds. Sprzedaży i...
Wywiad z Aleksandrą Jakubowiak, Martini Marketing Managerką w...
Wraz z początkiem lipca funkcję Dyrektora Marketingu...
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki...
Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największa wartość...
Miód coraz rzadziej kojarzony jest wyłącznie z tradycją i...
Projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej...
Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki w sklepach sieci Auchan ...
Marka Kubuś od lat pojawia się na eventach Runmageddonu KIDS...
Pyszny smak i najwyższa jakość to znaki rozpoznawcze...
Marka Fresh&Fruity ponownie zaskakuje miłośników...
Rewolucja w puszce...
Nowość od marki Krakus! Odkryj innowacyjny sposób na szybkie...
Z szacunku do tradycji i z myślą o przyszłości Lantmannen...
Jeszcze więcej punktów i wyjątkowe nagrody dla klientów...
Startuje kampania z okazji UEFA Women’s EURO 2025...
Tego lata marka Soplica, która w swoim portfolio posiada m.in...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. Dzięki autentycznym...
Muzyka, smak i design...